Bellers vertellen

'Het werkt echt'

Item_004

‘U bent de eerste die bevestigt dat wat ik doormaak absurd is. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.’

‘Ik ben zeer tevreden!’

‘Goed advies gehad via de Nationale Hulplijn Woonoverlast, waar ik zelf nog niet aan had gedacht.’

‘Het was een heel fijn gesprek, u heeft goed naar mij geluisterd, ik waardeer dit, ook fijn dat ik weer terug kan bellen als het nodig is.’

‘Ik nam contact op met de Woonbond voor een vraag over overlast. De Woonbond adviseerde mij contact op te nemen met de NHW voor een advies.’

‘Vanwege overlast in de straat heb ik contact opgenomen met de woningcorporatie, de politie en de gemeente. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd, althans dat gevoel kreeg ik. Ten einde raad heb ik met de Ombudsman gebeld. De Ombudsman adviseerde mij contact op te nemen met de NHW. Heb een advies gekregen waar ik iets mee kan.’

‘Ik heb al anderhalf jaar last van de buren. Gesproken met diverse instanties zoals verhuurder, politie en GGD. Helaas zonder resultaat. De NHW heeft mijn verhaal aangehoord en adviezen gegeven. Ik was heel tevreden, met name vanwege het luisterend oor.’

‘Ik heb er de balen van. Ik heb verschillende instanties gebeld: zonder enig resultaat. Toen maar de NHW gebeld.’

‘Ik ben erg dankbaar dat ik via de Nationale Ombudsman in contact ben gekomen met de NHW, waar heel goed is geluisterd naar mijn verhaal en ik bruikbare adviezen heb gekregen.’

‘Ik vind het hartstikke prettig met jou gesproken te hebben, want jij begrijpt mij. De instanties vinden mij niet in hun plaatje passen.’

‘Ik ben blij dat ik u gebeld heb en dat er geluisterd is naar mijn verhaal. Ga inderdaad proberen wat u heeft aangeraden.’

Wist u dat…

Een kwart van de Nederlanders heeft weleens ruzie met de buren. Met name inwoners van de Randstad hebben het weleens met hun buren aan de stok gehad. Geluidsoverlast, vooral door muziek, is de vaakst gehoorde klacht. Het Rechtsbijstandverzekering Informatie Centrum deed onderzoek onder 2100 mensen om de aard en omvang van burenruzies in kaart te brengen.

Bron: NOS 25 juli 2016

Weektip

Woont u in een appartement en heeft u overlast van een andere bewoner in het complex? Dan kan de Vereniging van Eigenaren (VvE) actie ondernemen via de splitsingsakte/het splitsingsreglement en het huishoudelijk reglement. Het bestuur kan de bewoner een waarschuwing geven en als dat niet helpt een boete opleggen. In het uiterste geval kan de vergadering van eigenaren de bewoner het gebruik van zijn appartement ontzeggen. De VvE kan in het huishoudelijk reglement leefregels opnemen om overlast te voorkomen.